YE LA HORA DE LA MOCEDÁ CRÍTICO, NACIONALIEGO, SOCIAL, FEMINISTA, ECOLOXISTA, SOBERANISTA, ALTERMUNDISTA Y ANTIFACISTA. YE LA HORA DE LA MOCEDÁ ASTURIANO. ★

21/02/2017

Día de la Llingua Materna

Un añu más llega’l Día Internacional de la Llingua Materna y sigue siendo pa nós un día de reivindicación y llucha. Los nuesos drechos como falantes d’asturianu y gallego-asturianu siguen ensin ser respetaos, y non sólo eso, sinón que munches trabes y pilancos siguen poniéndosenos a diariu nel camín.
 
Siguimos teniendo un sistema educativu nel qu’estudiar na nuesa llingua materna nun ye posible. Por si fuere poco, la materia de llingua asturiana vese obligada a competir cola de cultura asturiana, como si nun fueren dambes ún de los pilares básicos de la formación de tou escolín en cualesquier país. El profesoráu de llingua sigue viviendo una situación llaceriosa, yá que dicha asignatura namás cumple una hora nel horariu selmanal de los institutos, y cualesquier profesor necesita cubrir un númberu mayor d’hores de docencia. Amás, vemos como munchos centros educativos siguen ensin cumplir la llei y nin siquier ufierten l’asignatura; mientres qu’otros, que sí la ufierten, inciten tanto a los pas como a los neños a a garrar otres llingües “con más futuru” que l’asturianu.
 
Agora bien, ¿cómo va tener futuru una llingua que ta sometía a tal nivel d’opresión y represión? Nun van namái décades, sinón sieglos, dende que los partidarios de l’aculturización y la uniformidá llingüística esfuérciense porque les nueses llingües desapaezan. Sicasí, ye llabor de la mocedá da-y la vuelta al tableru y ganar la partía. Nun podemos siguir tolerando que nos repriman, que nos torguen documentación, que nos pongan pilancos nes aules, que los medios ridiculicen la nuesa llingua amás de chupar sovenciones, que nos intenten acallar a tolos niveles de la nuesa vida. 
 
Ser falante d’una llingua ye daqué que forma parte de nós, que nos fai ver el mundiu dende una perspectiva que namái vamos compartir cola nuesa xente. Por ello, pol sentimientu d’unidá, pola nuesa cultura y tradición, porque tamos a favor de les llingües, de los collores, de la llibertá: güei y tolos díes desiximos la oficialidá del asturianu y el gallego-asturianu. Nel Día de la Llingua Materna convidamos a tol mundiu a falar, dexando de llau prexuicios y imposiciones, y lluchar xuntos polo nueso. ¡Que nun muerra!